..Tengok Bagaimana Cara Berbelanja..

Posted by : AfiqahAR | 14 March 2010 | Published in

sejak saya "dicilok" tempoh hari, saya telah kehilangan satu benda yang sangat saya sayangi, iaitu Laptop Acer kesayangan saya yang telah saya habiskan duit untuk "make-up" dia. sob3. takpe, itu cerita lama.
sekarang saya dah ada PC baru. bukan PC baru beli. tapi PC yang baru dipakai sejak tidak dipakai dari tahun 2005. oleh kerana PC ni telah berusia 12 tahun (dibeli sejak tahun 1998), saya perlu bagi dia culture shock sikit. sekarang dah moden. era dah maju. tak boleh lembab-lembab lagi ye?
so, saya telah mengambil keputusan untuk menamah kapasiti dan kelajuan dia. asalnya, PC ni berkapasiti hanya 40GB dan berkelajuan 256MB. tak faham? ala lebih kurang laju siput saja. then, saya telah ke kedai dan membeli hard disk berkapasiti 160GB dan RAM (Random Access Memory) berkelajuan 1GB dengan harga lebih kurang RM300 juga. kenapa mahal? barang veteran, mesti mahal.
semua itu telah di make-up kan oleh rakan make-up PC saya ni. setelah pasang, saya kagum juga lah dengan PC ni kerana berkelajuan sebuah gerek a.k.a basikal. oleh kerana saya ni menggunakan software-software mantop seperti yang disarankan oleh pensyarah saya untuk menggunakan software yang hanya diakhiri dengan 3 huruf iaitu CS4, saya pun merasakan saya patut menambah kelajuan PC kesayangan (sayang sementara) saya ni. oh. lagi satu. PC saya ni dia agak pelupa dan tak up-to-date. juga pekak bendanya. saya harus lakukan sesuatu untuk bantu dia.
jadi, saya telah membeli RAM 1GB, battery motherboard, USB sound card dan external printer ink (supaya katrij printer saya tidak bocor lagi). sekarang saya sedang menunggu kawan saya untuk make-up PC ni lagi. oh. harga saya habiskan untuk hari ni adalah sebanyak RM250.
jadi, anda tahu ke mana hilangnya duit saya yang "berkepok-kepok" dalam bank tu? mestilah dikhaskan untuk barang kesayangan saya. hebat tak cara saya berbelanja? saya sanggup beli semua itu untuk sayang saya. kamu sanggup? mesti minta duit mak kan? eleh tahu sangat. saya guna hanya duit pinjaman saja tau (belagak).


Pikalicious said: oh. oh. keyboard ni main kasar dengan saya. ada yang nak kena humban ke luar tingkap dan beli keyboard baru ni. pffftt.

(8) Comments

  1. AfiqahAR said...

    oh oh. lepas ni siapa nak buat tabung derma untuk saya, sangat dialukan. =.="

    March 14, 2010 at 8:22 PM
  2. ms whatever said...

    external printer ink = ciss [continuous-ink-supply-systems]kah?


    eh.. betul tak yang pasal jam pc ang tu, battery punya pasal?
    kan kan kan??

    March 14, 2010 at 8:22 PM
  3. AfiqahAR said...

    farah: ya! kedua-dua jawapan kamu tepat! sila kelik nuffnang saya sebanyak 12000 kali! hehe. x)

    March 14, 2010 at 8:32 PM
  4. Unknown said...

    wahhh menarik menarik... saya dah follow u taww

    March 17, 2010 at 5:11 AM
  5. AfiqahAR said...

    haha. thanks.
    dah jadi follower kena kelik nuffnang banyak-banyak taw! hehe. x)

    March 17, 2010 at 12:35 PM
  6. nenna said...

    wow..ko mmg pamdai berbelanja..

    March 17, 2010 at 3:27 PM
  7. AfiqahAR said...

    terima kasih.
    sila kelik nuffnang aku banyak-banyak ya? untuk cover balik duit aku. =.="

    March 17, 2010 at 3:56 PM
  8. .:: yUki a.k.a f@Ra ::. said...

    i follow u~~


    http://qiffara.blogspot.com

    July 18, 2010 at 2:34 PM
Home       Profile       Facebook       Twitter       Formspring       Tumblr