..Kelantan Best!..

Posted by : AfiqahAR | 19 February 2010 | Published in

semua benda bersebab.
begitu juga dengan tajuk entri aku ni.
takkan lah aku orang Kedah tiba-tiba cakap Kelantan best pula kan?
boleh. tapi nanti orang kampung aku kecik hati. =.="

kenapa aku cakap Kelantan best?
cuba kau pergi Pasar Siti Khadijah. kau tak payah tengok barang-barang. kau tengok orang yang lalu-lalang. yang tengah makan pun kau tengok juga. semua bukan orang Kelantan. semua orang luar. orang luar saja yang banyak menempek kat Pasar tu. sebab apa? sebab Kelantan best.

kenapa aku cakap Kelantan best?
cuba kau pergi Rantau Panjang. tersekat pula dengan traffic jam. sebab banyak sangat kereta. dah tentu-tentu ramai orang. kau tak payah tengok jenama kereta, rim dia cantik ke tak, pemandu dia hensem ke hodoh. kau tengok nombor plat kereta-kereta yang menyemak tu. tak payah susah-susah tengok nombor belakang. kau tengok huruf depan apa? P, K, A kan? kan? ada korang nampak D? ada. memang ada. kalau takda, korang bukan kat Kelantan lah. tapi tak banyak. banyak dari luar. sebab apa? sebab Kelantan best.

kenapa aku cakap Kelantan best?
cuba aku cakap Kelantan tak best, terang-terang aku takkan menang contest ni. haha. aku baru pergi Kelantan sekali saja. kalau aku menang, jadi dua kali. aku tak sure kalau aku letak ini dan ini aku dikira pemenang atau tak. =.="


Pikalicious said: dah pukul 3.20 pagi. kenapa aku masih menaip? sebab aku seorang pelajar. tengok! semua benda ada sebab musabab dia! *emo tibatiba*

(5) Comments

  1. Pikaliciou5 said...

    *menguap*
    thomas hobbs. thomas hobbs. =.="

    February 19, 2010 at 3:23 AM
  2. hans said...

    contest apa nih?

    February 19, 2010 at 4:25 AM
  3. hans said...

    aku pun masuk juga

    February 19, 2010 at 5:02 AM
  4. fcuteam said...

    NO ANDA IALAH 1723
    SILA TULISKAN NO
    ANDA DI ATAS WIDGET
    KAMIBLOGGER

    February 19, 2010 at 11:08 AM
  5. Pikaliciou5 said...

    hanis: haha. masuk lah.
    fcuteam: bahik! bahik! tq. x)

    February 19, 2010 at 1:53 PM
Home       Profile       Facebook       Twitter       Formspring       Tumblr