..lima budak besar..

Posted by : AfiqahAR | 18 April 2009 | Published in

first of all, thanks to chendol for wishing me.
for those who yang tak tahu, ada 5 budak yang akan jadi "besar" for this april.

starting with:
19 april 1989
nama dia padin a.k.a chendol. nama betul? saya pun tak tahu sebab saya kenal beliau dulu dari nama beliau. beliau adalah kawan kepada bff saya, faiz moq dan makcik hanis. kalau nak dikira mengikut kalendar, saya kenal beliau adalah dalam 3 semester kot? tak sure sangat sebab saya tak ambil mathematic.

20 april 1989
nama dia pika a.k.a ezora (bapak perasan!haha!). nama betul? afiqah abdul rashid. saya kenal dia dah 20 tahun. dia sangat comel+baik+belom kaya. dan dia bukan seorang yang perasan. yep. saya serius.

21 april 1988
nama dia faiz a.k.a moq. nama betul? mohd. nasrul faiz bin abu azal. saya dah kenal dia hampir tiga tahun. dia pernah jadi class rep saya, ydp komed dan juga ketua saya dalam tarian jepun yang sangat mega pada semester 2. dia sangat bijak+mulut-takde-insurans+kreatif+sensitif. dulu saya selalu lepak dengan dia dan kawan-kawan masa kewujudan "whatever" pada semester 1, 2 dan 3. tapi makin lama, "whatever" makin hilang dan kami sudah tidak lepak bersama. tapi saya tetap anggap dia kawan baik saya sebab dia selalu tolong saya (tolong reka nama "momum", tolong saya menyampaikan ucapan dengan lebih yakin ketika public speaking semester 2, tolong saya dalam pelajaran selama 3 semester berturut-turut dengan mengadakan kumpulan belajar dan banyak lagi). saya sayang kamu moq!

22 april 1988
nama dia bell. tapi saya suka panggil dia nabila. nama betul? siti nabila. saya dah kenal dia hampir tiga tahun juga sebab dia sekelas dengan saya. kali pertama saya dengar suara dia, saya musykil adakah dia tua daripada saya atau lebih muda. tapi hakikatnya, saya adalah budak termuda dalam kelas. dia juga baik+sangat manja. petang-petang, dia selalu tumpangkan rumah dia untuk saya menjalankan "projek".

24 april 1987
nama dia ecah. nama betul? aishah nabila. dia sepupu saya. jadi, dah lama lah saya kenal dia. dia sangat baik+peramah+sangat bijak. dia juga seperti saya, iaitu meloncat dari darjah 3 ke darjah 5. bezanya, dia berjaya melanjutkan pelajarannya ke melbourne, australia dalam bidang keagamaan, tetapi saya tidak layak. ya, dan dia sangat alim. dia juga merupakan antara sepupu yang paling rapat dengan saya dan amalina. tapi bila dia dah belajar jauh-jauh, perhubungan tu makin lama, makin jauh dan saya sudah kekok untuk berborak dengan dia. tapi dia pulak makin ramah dengan saya.


Pikalicious said: di sini saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat hari lahir kepada orang-orang berkenaan. saya sayang kamu semua dan harap agar persahabatan yang terjalin dapat dikukuhkan sehingga ke akhir hayat ;)

(2) Comments

  1. RiRa said...

    whoa...byk bday.
    happy bday sume!!!!..
    faiz pika..time paper nanti aku baling telur!

    April 18, 2009 at 9:55 PM
  2. AfiqahAR said...

    erk!
    u class f, so, kita x 1 dwn kowt.
    i feel safer bout dat.lol.
    nwy, thanks for d wish! ;)

    April 18, 2009 at 10:17 PM
Home       Profile       Facebook       Twitter       Formspring       Tumblr